Na ca 10 jaar in diverse secretaressefuncties te hebben gewerkt, ben ik in 1994 gestart als ZZP-er onder de naam BB Verslaglegging. In mijn werk kwam ik regelmatig tegen dat er behoefte was aan ondersteuning, waarvoor dan vaak een uitzendbureau werd ingeschakeld. Niet altijd was er dan ook sprake van een goede "match". Vooral op het gebied van de verslaglegging van vergaderingen - wat je toch echt een apart vak kunt noemen - liet de ondersteuning te wensen over. Omdat ik verslaglegging leuk vond (en vind) en er goed in ben om de essentie van een overleg op een goede manier vast te leggen ben ik gewoon "zomaar" gestart met mijn eigen onderneming.
En met succes, want inmiddels bestaat BB Verslaglegging alweer bijna 20 jaar!
In de loop der jaren is verslaglegging van vergaderingen mijn "specialiteit" geworden. Of het nu gaat om een bestuurlijk (Raad van Commissarissen, Aandeelhouders- of directieoverleg) of een workshop of brainstormsessie. Met alle soorten verslaglegging binnen diverse sectoren van het bedrijfsleven en (semi)overheid, met 4 of met 100 personen heb ik inmiddels wel ervaring
Dit heeft ook een schat aan ervaring met zich meegebracht, want door het notuleren in verschillende sectoren van het bedrijfsleven en op alle niveaus krijg je heel wat mee over bestuurlijke besluitvormingsprocessen en het fungeren van processen binnen bedrijven in het algemeen.
Alhoewel in de afgelopen jaren het zwaartepunt van mijn werkzaamheden heeft gelegen bij het notuleren van vergaderingen, heb ik ook diverse andere secretariele taken op mij genomen. Omdat steeds meer bedrijven "het nieuwe werken" omarmen, ontstaat ook steeds meer belangstelling voor de mogelijkheid van online secretariele ondersteuning.
Terug naar mijn "roots" dus, maar wel op een andere manier.
Omdat de naam "BB Verslaglegging" eigenlijk niet meer de lading dekt, denk ik erover deze te wijzigen in BB .... (Daar wordt nog op gebroed)